5 Mart 2014 Çarşamba

Kinoa ve Kinoalı Salata

1 yorum :
 
Aslında yüzyıllardır var olan, dünyanın son 3 yıldan beri keşfettiği, benimde bu sene tanıştığım kinoa ile tanışmaya hazır mısınız?
Öncelikle Kinoa hakkıda biraz bilgi verelim. Kinoa , susamgiller ailesinden gelen ve İnkalar tarafından 7 bin yıl önce yetiştirilen bir tahıldır. Son üç yıldır Amerikada bir kinoa çılgınlığı yaşanıyor. NASA astronotlarının beslenmesinde kullanılıyor. Birleşmiş Milletler 2013 yılını kinoa yılı ilan ediyor.Tüm aminoasitleri, A, B, C, D, E ve K vitaminlerini içeriyor. Lif oranı çok yüksek Günlük kalsiyum ihtiyacını karşılamak amacıyla salataların içine eklenerek tüketilebilir. İçindeki kalsiyum ise bir bardak sütteki kalsiyumdan daha fazla.Yüksek demir içeriği nedeni ile vegan yaşayanlara, kansızlık problemi olanlara ve kabızlık problemiyle karşılaşanlara önerdiğim bir besin. İçerisinde yüksek oranda bulundan protein ile etle yarışır. Bu özelliği ile de vejeteryanlar için inanılmaz bir protein kaynağı. 

Kinoayı, Macro Marketlerde, Dimyat Gold gibi bir internet sitesinde ve bazı aktarlarda bulabilirsiniz.
Bu kadar değerli bir tahıl ürünü ile neler yapabiliriz diye araştırdığımda karşıma sürekli kısır,salata  vb gibi tatlar çıkmış olsa da bende bugün size bir salata tarifi vericem. Çünkü yaptığım salataya bayıldım ve inanılmaz doyurucu ve tok tuttuğu için bir de benimkini denemenizi tavsiye ederim.Hatta ilerleyen günlerde Kinoa'dan Puding tarifini bile paylaşıcam sizlerle.

Malzemelerimiz yukarıda gördüğünüz üzere, birçok yararlı besinden oluşuyor. Özellikle hepsini çiğ ve taze kullanmaya çalıştım. Öncelikle Kinoayı buğday gibi sıcak suda aynı bulgur gibi haşlıyoruz. Ardından 1 bardak kinoya 1.5 bardak suyu ile Kinoanın suyu çekmesini sağlıyoruz. Çok fazla ateşte kalırsa, iyice haşlanıyor. Ağzımıza yediğimizde çıtır çıtır seslerin geliyor olması gerekiyor. Çok fazla ateşte kalırsa, iyice haşlanıyor ve bu sesler malesef gelmiyor.

Haşlanın Kinoa yı zeytinyağ limon ve nar ekşisi ile yaptığımız sos ile karıştırıyoruz. Sosu önceden koyuyoruz ki Kinoalarımız parlak olsun. Soslanan Kinoa  üzerine nar, tere, nane ve yeni keşfettiğim kurabiye turpunu ekleyerek karıştırıyoruz.  Fotoğrafta taze soğanda ekledim. Fakat Kinoa salatamı yiyen arkadaşlarım taze soğan ve narın birleşimini beğenmediler. Arzu ederseniz, taze soğan ekleyebilir veya biraz ateşte öldürüp ekleyebilirsiniz.  Ben servis yaparken,süzme yoğurt ile servis ettim ve inanın tabaktaki porsiyon oldukça idel.

Yeni keşfettiğim Kurabiye Turpu , benim gibi acı turpu yiyemeyenler için ideal. Hatta balsamik sirke, az limon, zeytinyağı ve üzerine ince kıyım dere otu ile harika bir garnitür de yapabilirsiniz.

Afiyet Olsun:)






1 yorum :

  1. Geçenlerde bende Migros'ta görmüştüm, yazdığınız bilgiler orada da vardı ama nasıl yapacağımı bilemediğim için almamıştım, sizin tarifinizi görünce çok sevindim, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil

yorumlarınız