30 Ağustos 2015 Pazar

Marmaris' in Harika Koyu -2 Yemece içmece

Hiç yorum yok :
 

Selimiye ye dair 2. yazım yemece içmece :) 1.yazım konaklama için buraya bakabilirsiniz.

Konaklaması, yemesi-içmesi ayrı güzel Selimiye, benim tatil anlayışıma uygun harika bir mutfağa sahip. 

Selimiye' de birkaç yer dışında sürekli farklı mekanlarda farklı tatlar denedim. Eğer aynı yere ikinciye gidiyorsam, lezzetine vurulduğum içindir :) Kendime ziyafettir :)

Denediğim lezzetleri hemen yazmaya başlıyorum : 

  • BÜLENT'İN MUTFAĞI KALP BEN :) Hayatımda ilk bamya yediğim yerdir:) Harika zeytinyağlıları ve sütlü levreği Bülent'in elinden çıkmadır. Hassastır, özenlidir. Babaannemin yıllardır yaptığı Ayva yemeğini babaannemden sonra yediğim ilk yerdir. Bülent'i çok sever sayarım, kallavi bir sohbeti de vardır.

  • Selimiye nin bir çok yerinde KEÇİ PEYNİRLİ LOSTAYI DENEDİNİZ Mİ? yazılı mavi beyaz minik tabelaları göreceksiniz. Nedense bu tabelaları sürekli görünüp, son Selimiye tatiline kadar gitmedim. İnstagram paylaşımlarımı gören bir arkadaşım kesinlikle gitmelisin deyince, o akşam tatlısını Losta Tatlıları'n da yedik. Galip usta ve eşinin kendilerine has yarattıkları Losta tatlısının yanında Acı bedemli muhallebisi, elmalı rodosto tatlısı... gbii çeşitleri var. Keçi peynirine bayılan ben keçi peynirli lostasına çok sevdim. Buarada Losta : Selimiye'nin eski adı :)

  • Aslında Selimiye konseptine asla uygun bulmadığım MAVİ PİDE, ilk gördüğüm de "bu nedir yahuuu neden açılmış" diye tepki gösterdiğim bir pideci. Bu kadar laf söyleyip, yine de meşhur pidesinden denedim. Közlenmiş patlıcanlı pidesi güzeldi. Fakat halen kendisi bir butik koy olan Selimiye' ye uygun bulmadım nedense... Çok yol kenarı işletme geldi ne yalan söyleyeyim...

  • Attığımız kulaç ve salladığımız zarlardan kaybettiğimiz kalorilerimizi KARADUT KAHVE EVİ'inin müthiş karışık tostu sayesinde geri alıyorduk. Karadut yakınlarında bir yerden denize girin, tostunuz, sodanız, kahveniz, suyunuz ve tavlanız onlardan olsun:))))

  • Tatlı konusunda da çok bonkör davranan Selimiye de PAPRİKA harika sunumları, bembeyaz dekoru ile uğrak duraklarımdan. Çilekli,lavantalı limonata ,süt reçelli cheesecake, keçi boynuzlu muhallebi başta olmak üzere her tadı harika. Tatlıları günlük yapıldığı için her gittiğinizde size tatlılarını üşenmeden anlatıyorlar. Belki birkaç reçelde atarsınız çantanıza..

  • SARDUNYA,AURORA, HİDAYETİN YERİ  da mezeleri ve balıkları başka türlüdür. Nokta! :)))

  • CERİ PASTANESİ‘ nde börekler, poğaçalar, tatlıları bir numaradır.  Hepsi nefis. Neşe Ceri kendisi yapıyor. Gece tam 00.00 da kapılarını kapatıyorlar.

  •  Nedense deniz kenarı bir tatilde hep balık veya kıyı restorantların da uzun soluklu masaların tutkunuyum. Bu sebeple BADEM MANTI' ya, çikolatalı mantı yemek için gittim. Çok ta memnun kalamadım açıkçası. Ama müdavimleri çok..

  • Hem konaklayabileceğiniz hem de lezzetli yemeklerinden tadabileceğiniz zevkle doşenmiş DELİCE RESTORANT. Sahibi Bihter hanımla nedir buradaki huzur diye sohbet ederken Delice'nin maddi kaygısı yok demiştim. Sanki evine gelen misafirlerinizi ağırlıyorsunuz.  Şık ve zevkle döşenmiş deniz kenarı masalardan önceden rezervasyon yaptırın derim.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlarınız