3 Haziran 2014 Salı

Korku mu Anksiyete mi?

Hiç yorum yok :
 

Korku, bir belirsizlik karşısında tehdit algısı ile tetiklenen rahatsız edici ve olumsuz bir histir.Korku belirli bir ağrı veya tehdit olarak algılanan bir tehdit sonucunda, uyarıcı bir tepki olarak ortaya çıkan yaşamsal bir mekanizmadır.Herkes bilinçli veya bilinçsiz bir şekilde çeşitli korkulara kapılabilir.Korku kişide, herhangi bir belirli türde duygusal durum veya anlık bir dış tehdit oluşmadan meydana geldiği takdirde,anksiyete olarak ayırt edilmelidir. Anksiyete veya endişe, canlılarca deneyimlenen kaygı, korku, gerilim, sıkıntı halidir. Nedeni belli olmayan tedirginlik hali olarak ta açıklanabilir.

Korku ile el sıkışmamız küçükken annemin hayvanlardan ürkmesiyle bizi koruma kalkanına almasına denk gelir. Sürekli yoldan geçen kedi köpekten ürkme halindeydik. Sonra, bir ara bastırdığım korkumu evimize aldığımız kuşun parmağımı ısırmasıyla ile tekrardan açığa vurdum. Böylelikle hiç gitmeyen, hep benimle olan bir hisse sahip oldum.   

Olgunlaşıp, düşüncelerimle hayatıma hakim oldukça artık korkularımı yenmeye başladım ya da başlamaya çalıştım.Aslında okudum da Korku ve Anksiyete arasında gidip geldim. En sonunda harekete geçip (hala bir güvercini elime alamazsam da) insanlık için küçük, benim için büyük bir adım attım.:))))) Artık sorunsuz ve sakin ve enşisesiz bir şekilde altın tüylü birer leydi, birer beyfendi gibi davranan Golden'larla bir arada durabiliyorum:) Onları seviyorum,dokunabiliyorum. Hatta bakarsanız çimdik bile atıyorum galiba :))))

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlarınız