22 Ocak 2018 Pazartesi

Taze Sarimsakli Paprika Mezesi

Hiç yorum yok :
 


Bilgisayarımı temizlerken fark ettim ki headera bu fotoğrafları klasörleyip koymuşum. Unutulmasın diye hemen yazmak istedim.

Türkiye’deyken Mayıs aylarında el arabalarında taze sarımsak satılırdı.
Genellikle Nisan ayında Alaçatı’ya gitmiş olduğum için, güzel dağ kekikleriyle harika bir meze tarifi oldu. Ben yaptıktan sonra bayıldım bayıldım.. Sürekli yapar oldum. Taze sarımsak, sen ne güzelmişşin. Açıkçası kuru sarımsaklı ayni tadı olmuyor ama denenebilir.

Kırmızı paprika biber
Zeytin yağ
Kekik
Taze sarımsak
Defne yaprağı (tercihe göre)
Tuz

Fırın tepsisine paprikaları doğrayıp, taze soğanı ayıklayıp gelişi güzel ekliyorum. Üzerine zeytin yağ gezdirdikten sonra kekikleri serpiyorum. Hop fırınaJ

Zeytin yağını normalden biraz bol koyuyorum. Yağa banmak gibisi yok.

Kekikler yanmıyor mu diye sorabilirsiniz, isteğe göre çıkarmadan 10 dakika önce de eklenebilir. Ama ben pişerken kokusunu salmasını daha çok seviyorumJ

Alaçatı da Reçelci Niko’ dan ne olursa alın derim. ( niko nun instagram sayfası )

Afiyet olsun

Sez




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlarınız