4 Eylül 2009 Cuma

Yeşil Mercimek Salatası

2 yorum :
 

YEŞİL MERCİMEK SALATASI İÇİN:
1,5 Su Bardağı Yeşil Mercimek
0,5 Su Bardağı Pirinç
1 İri Kuru Soğan
2 Kırmızı Biber
3 Yeşil Biber

SOSU İÇİN:
6-7 Yemek Kaşığı Zeytin Yağı
2-3 Yemek Kaşığı Limon
Nar ekşisi (İsteğe bağlı)
Maydanoz (İsteğe bağlı)
Tuz, Karabiber, Kırmızı Pul Biber, Kekik, Kuru Nane

Öncelikle ayrı kaplarda yeşil mercimek ve pirinci haşladıktan sonra, malzemelerin hepsini birbirine karıştırıyoruz. Ayrı kapta sosu hazırlayıp, servis tabağına yerleştirilen salatanın üzerine döküyoruz. Süslemek için kenarlarına domatesleri yerleştiriyoruz.

Seco'nun elleriyle yaptığı, soframızı süsleyen yeni tadımız: YEŞİL MERCİMEK SALATASI

Enfesti tadı, son derece de sağlıklı. Özellikle kalabalık sofralarda tercih edilebilecek bir salata çeşidi. Ayrıca içine istediğiniz malzemeleri koyma özgürlüğü de fazla... Mesela Seco maydanozdan hazetmediği için bir tabağa maydanozla karıştırdığını(2nolu foto), bir tabağa da maydanozsuz(1nolu foto) salatayı servis etti. Böylece soframızdaki misafirlerimizin yemekte asla bıkmayacağı maydanozdan mahrum bırakmamış oluyorsunuz, hem de beğenmediği şeyleri insanlara işkenceyle yedirtmemiş oluyorsunuz:))



2 yorum :

  1. ziyaretin için teşekkür ederim;)
    sayfayı açınca nedense ilk bu salata gözüme çarptı,(acıktıım:D ) mercimeğin bu versiyonunu hiç yemedim, mutlaka deneyeceğim, 2 nolu olandan;) maydanoz nasılda renk katmış,sevmeyenlere hayret ediyorum, ben bayılırım:D
    neyse bana müsade, blog geçmişini gezeyim biraz;)

    YanıtlaSil
  2. ben teşeükkür ederim
    blogun çok güzel dolu dolu :D
    oku oku bitmiyor..
    maydanoz sevmeyen biri olarak deli gibi maydanoz yiyiyorum..

    YanıtlaSil

yorumlarınız