17 Mayıs 2012 Perşembe

Dantelli Pasta Yapımı

Hiç yorum yok :
 

Bu tarz pastaların yapımının oldukça basit ve herkes tarafından yapıldığının farkındayım.Bu yazı mutfak ile ilgili adımlarımda beni tetiklesin, birde pastada da dahi dantel kullanma tekniğim :)



Teyzem, kuzenim ve kardeşimin  doğum günleri arka arkaya olunca toplu bir kutlama yapalım dedik. İlk defa pasta kremasını kullanmak istediğim için, pasta dahil herşeyi evde yapmak istedim. Hatta geçen yazıda anlattığım uç uç böcekli kanepelerde bu gece için hazırlanmıştı.

Malzemeler:
Hazır pasta kalıbı,
Pasta kreması,
Çilekli puding,
Kream şanti,
Nescafe,
Dantel,


Hazır pasta kalıbının 2 tarafını  yoğun nescafeli sıcak su ile ıslattım. Hazır pasta kremasını arkasında yazan tarife göre hazırlayıp kalıpların arasında sürdüm. Pasta kremasının yoğun ve dağılmayan yapısı ile akmadan bulaşmadan üst kalıbı yerleştirebildim. Üzerini normale göre daha yoğun hazırladığım puding ile kaplamaya çalışırken gümledim!!! :( Pastanın üzeri ve kenarları düzgün olmadı.

Hataları kapatmak için neler yapabilirim derken,

Öncelikle süzgeç yardımıyla nescafeyi pastanın üzerine serptim. Üstünü krem şanti ile süsleyip hallederdim sonuçta. Beni telaşlandıran kenarlarını nasıl düzelteceğimdi ?????


Sonra çok önceden aldığımız bir pastanın üzerindeki kurdela aklıma geldi. Hemen seçtiğim bir danteli sıcak suda kaynatıp, buzlukta beklettim. Mikroplardan arınmış dantelin kurumasını bekledikten sonra, pastanın kenarlarından dolandırdım. Beni hiç uğraştırmadan  yapışıverdi sağolsun:)

Krem şanti ve vazgeçilmez renkli süslemelerim ile de isimlerin ilk hecelerini yazarak pastam hazırlamış bulundum:)

Bazen hayatta gümledim diye baktığımız anlar, aslında yeni bir fikrin doğuşudur belkide... Bu pastada olduğu gibi :))))

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlarınız